להלן נקודות עיקריות שהועלו בהדרכה המקוונת של משרד החינוך בנושא הגשת בקשות לסייעות רפואיות לשנת תשפ"ה:

  1. מערכת סייעות רפואיות תהיה פתוחה להגשת בקשות חדשות לשנת תשפ"ה החל מתאריך  03/03/2024 ועד לתאריך 08/08/2024.

בקשות שיוגשו עד לתאריך 30/05/2024  הוועדה מתחייבת במתן מענה עד לתאריך 01/09/2024.

בקשות שיוגשו מתאריך 31/05/2024  אין הוועדה מתחייבת במתן מענה עד לתאריך 01/09/2024.

מתאריך 09/08/2024 ועד לתאריך 15/09/2024 המערכת תהיה סגורה להגשת בקשות.

החל מתאריך 16/09/2024 מידי יום ב' בלבד

המערכת תהיה פתוחה אך ורק לבקשות למצבים רפואיים חדשים, עבור תלמידים שמחלתם / מצבם הרפואי התגלה / נוצר ב-60 יום הקודמים להגשת הבקשה ובצירוף מסמך רפואי מרופא מומחה.

הבקשות יידונו במסגרת ועדת חריגים.

אם יוגשו לוועדת החריגים בקשות לתלמידים שמחלתם אינה חדשה אלא מדובר בבקשה שהוגשה באיחור –

הוועדה הבין-משרדית תפעיל שיקול דעת ותנהל את הטיפול בבקשות בהתאם.

  1. להלן הקריטריונים לסיוע רפואי:

טיפול פולשני בשגרה 

התלמיד זכאי לסיוע רפואי אם במסמך רפואי הוגדר כי נדרש סיוע באחת מהפעולות הבאות:

  • מתן חמצן.
  • שאיבת הפרשות דרך טרכאוסטומיה.
  • צנתור שלפוחית השתן.
  • ניטור רמת הסוכר והזרקת אינסולין.
  • הזנה דרך זונדה.
  • חיבור וניתוק ממכונת הנשמה לצורך שאיבת הפרשות
  • החזרת קנולה למקומה
  • טיפול בסטומה המצריך החלפת שקיות

השגחה לשם מניעת סכנת חיים מיידית 

על פי מסמך רפואי *מרופא מומחה שתוקפו לא יאוחר משישה חודשים, למעט אלרגיה למוצרי מזון שתוקפו עד 12 חודשים, מרגע הגשת הבקשה לסיוע, הקובע את קיומו של אחד המצבים הרפואיים הבאים:

  • אפילפסיה לא מאוזנת שאינה ניתנת לאיזון תרופתי (יותר מ- 2 התקפים בחודש)
  • השתלת קוצב לב.
  • שנתיים ראשונות לאחר השתלת איבר.
  • הפרעה או קרישת דם חמורה ומסכנת חיים עם נטייה לדימום לא מבוקר.
  • אלרגיה המוגדרת מפורשות במסמך הרפואי כמסכנת חיים למוצרי מזון בלבד!

כל בעיה / מחלה שאינה מצויינת בקריטריונים הנ"ל לא תידון בפני הוועדה ותידחה על הסף – מיותר לנסות ולהגיש ולקבל דחייה.

*מסמך רפואי מרופא מומחה

יש לוודא כי ע"ג המסמך מוטבע תאריך של עד שישה חודשים הקודמים לתאריך הגשת הבקשה מרופא מומחה בתחום מחלת התלמיד,

המפרט את מהות המצב הרפואי ואת הטיפול הנדרש במהלך שעות הלימוד במוסד החינוכי.

באלרגיה למוצרי מזון ניתן להגיש מסמך של עד 12 חודשים הקודמים לתאריך הגשת הבקשה.

  • נוירולוג - במקרה של אפילפסיה בלתי מאוזנת
  • המטולוג  - במקרה של הפרעת קרישה חמורה עם נטייה לדימום לא מבוקר.
  • קרדיולוג  - במקרה של הפרעת קצב / השתלת קוצב לב / טיפול פולשני של מתן חמצן.
  • אנדוקרינולוג  או הרופא המטפל - במקרה של סוכרת המצריך טיפול באינסולין וניטור רמות סוכר.
  • גסטרואנטרולוג או הרופא המטפל - במקרה של האכלה דרך גסטרוסטום/ הפרעת אכילה חמורה.
  • אורולוג, נפרולוג או הרופא המטפל - במקרה של צורך בצינתור שלפוחית שתן / הפרעה אורגנית במתן שתן.
  • רופא ריאות או הרופא המטפל - במקרה של מחלת ריאות הנדרשת לטיפול פולשני בשגרה
  • אלרגולוג - במקרה של אלרגיה מסכנת חיים למוצרי מזון הבאים חלב, שומשום, בוטנים, אגוזים, שקדים, ביצים ודגים.
  1. הגשת ערעור – במצב של הגשת ערעור בעקבות דחיית בקשה יש לצרף חוות דעת מרופא מומחה על הרעה במצב בריאותו/ה ו/או תפקודו/ה של התלמיד/ה

דגשים חשובים לערעור:

  1. ניתן להגיש ערעור תוך 45 יום ממועד קבלת/דחיית הבקשה
  2. במידה והערעור הראשון נדחה, ניתן להגיש ערעור נוסף ואחרון, עם הצגת מסמך רפואי חדש מרופא מומחה שטרם הוצג בפני הוועדה,

שידון בוועדת ערר במשרד הבריאות והתשובה שתתקבל הינה סופית ולא ניתן לערער על תשובת ועדת הערר

  1. אין להעסיק הורה או בן משפחה של התלמיד/ה כסייע/ת או מלווה למטרות סיוע.
  2. לא תאושר העסקה של יותר מסייע/ת או מלווה אחת באותה כיתה/גן.
  3. לא ניתן להגיש בקשה עבור תלמידים הלומדים במסגרות של החינוך המיוחד.
  4. יש להקפיד כי התלמיד/ה שעבורו/ה מוגשת הבקשה רשום/ה במצבת התלמידים של הרשות.

8. את הבקשות יש לשלוח למייל : [email protected]